Thursday, October 30

koffer....

Hij staat al sinds ik in mijn nieuwe huis woon in de gang.
Een mooie oude koffer.
Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb.
Waarschijnlijk van de kringloop.
Hij staat niet voor niets in de gang.
Die koffer geeft rust.
De meeste mensen hebben hun koffers op zolder liggen of ergens in een opbergkast.
Mijn koffer niet.
Die staat in de gang om gezien te worden.
Voor mezelf dan toch.
Als ik met een te vol hoofd de deur uit loop en een blik werp op de koffer in de gang weet ik dat er een mogelijkheid is om die koffer te pakken en er mee weg te lopen.
Hij is leeg maar tegelijk propvol.
Vol met bagage.
Dat je er op moet zitten om hem dicht te krijgen.
Dat wanneer je hem oppakt de sluitingen open springen en de inhoud er uit zou vallen.
Dat je je er aan zou vertillen vanwege de lichtheid en de zwaarte.
Gevuld met veel wat is geweest of nog gaat komen.



foto is van Daniel Werth


Dit was naar aanleiding van een workshop van Hans Aarsman.

Mijn eigen koffers in de gang

No comments:

Post a Comment